Veškerá naše činnost se točí okolo pneumatik – jejich výroby, prodeje, testování, ale i zpětného odběru. Poznejte 4 hlavní výhody, proč spolupracovat s námi. Ročně pomůžeme vybrat kvalitní nákladní pneumatiky mnohým novým zákazníkům z oblasti silničních dopravců. Takovým zákazníkům nabízíme také službu servisu osobních pneumatik. V sekci nejčastějších otázek a odpovědí se dozvíte obšírněji plno dalších praktických informací.
Silniční autodopravci ocení:
Specializujeme se na obutí a servis vašeho dopravního parku. Efektivní volbou prověřených protektorů při výběru nákladních pneumatik můžete ušetřit 30 až 50 %. Podívejte se na parametry kvalit našich nákladních pneumatik.
Pro stálou klientelu nabízíme pravidelný servis v oblasti osobních pneumatik jejího dopravního parku.
Hlásíme se k principu individuální odpovědnosti výrobce zajistit nakládání s výrobky po ukončení jejich životnosti. Více informací naleznete zde.
Výrobci udávají, že správně skladované pneumatiky si zachovávají své vlastnosti po dobu 5 let a proto můžou být také tak dlouho prodávány a montovány. K tomuto jsou výrobci zákonně vázáni.
Výrobci doporučují po deseti letech pneumatiky vyměnit. Toto pravidlo platí jenom pro osobní vozy, pro pneumatiky na obytných vozech, přívěsech nebo jiných stojících vozidlech, které jsou zatíženy bez pravidelného pohybu, stárnou rychleji. Všeobecně platí: po delší době stání a před cestou by měla být u pneumatiky a rezervy zkontrolovaná jejich funkčnost.
Pro postranní vozíky / kombinace osobního vozidla (nebo jiného vícestopého vozidla s celkovou hmotností do 3,5t) s přívěsem je maximální stáří pneumatik 6 let. Je doporučeno pneumatiky i u jiných „stojících“ vozdiel a rezervy vyměnit po šesti, nejvíce však osmi letech.
Pneumatika vám o sobě poví mnohé. I to, jak je stará. Stačí se jen dobře podívat na její bočnici. A hledejte DOT kód.
Pro osobní a nákladní vozy a motocykly platí celoevropsky minimální hloubka dezénu 1,6mm. Tato minimální míra musí být po celé ploše pneumatiky dodržena.
Když se blíží pneumatika této zákonné minimální hloubce dezénu, zvyšuje se délka brzdné dráhy na mokru a nebezpečí aquaplanningu. U pneumatiky s minimální hloubkou dezénu 1,6mm se při aquaplanningu zdvounásobuje brzdná dráha oproti nové pneumatice. Na měření hloubky dezénu se používá měřič hloubky dezénu (Tread Wear Indicator).
Upozornění: Z bezpečnostních důvodů by se měli letní pneumatiky nejpozději při 2mm, široké pneumatiky při 3mm a zimní pneumatiky při 4mm hloubce dezénu vyměnit.
Opotřebení je závislé na stárnutí pneumatik a také od používání. Životnost pneumatiky je určována jízdním stylem, zatížením automobilu, vlastnostmi vozovky a péčí o ně (tlak vzduchu v pneu). Proto u stejného typu vozidla a pneumatik jsou odchylky v nájezdu několik tisíc kilometrů možné.
Skoro 100 % poškození pneumatiky je způsobeno nesprávným zacházením. Pravidelná vizuální kontrola může dostatečně brzy odhalit poškození.
Nejčastější příčiny poškození:
Existují dva druhy vyvažování:
Existují různé druhy kaučuku. Kromě přírodního kaučuku se dnes častěji používá umělý nebo syntetický kaučuk.
U pneumatik s kvalitním pásem se zpravidla defekt ohlašuje předem. Bloky profilu přenášejí rázy do řízení a jízdní projevy jsou „gumové“. I při náhlé ztrátě tlaku je hektická reakce nejhorším řešením a v žádném případě by vozidlo nemělo být brutálně zabrzděno.
Vozidlo by raději mělo být citlivým proti rejdem udrženo na silnici. K zastavení vozidla vyřaďte a eventuálně jemně přibrzděte. Popřípadě dojeďte setrvačností na vhodné místo. Nejpozději při zastavení použijte výstražná světla a následně umístěte výstražný trojúhelník.