Pneumatiky

Veškerá naše činnost se točí okolo pneumatik – jejich výroby, prodeje, testování, ale i zpětného odběru. Poznejte 4 hlavní výhody, proč spolupracovat s námi. Ročně pomůžeme vybrat kvalitní nákladní pneumatiky mnohým novým zákazníkům z oblasti silničních dopravců. Takovým zákazníkům nabízíme také službu servisu osobních pneumatik. V sekci nejčastějších otázek a odpovědí se dozvíte obšírněji plno dalších praktických informací.

4 výhody, proč řešit pneumatiky s námi?

Silniční autodopravci ocení:

  • široký sortiment nákladních pneumatik a protektorů za dobré ceny,
  • síť mobilních pneuservisů a poboček v celé České republice,
  • preventivní prohlídky a nonstop asistenční službu dostupnou 24 hodin 7 dní v týdnu,
  • prodejci pneumatik a pneuservisy dávají přednost přístupu do našeho skladu přes E-SHOP kvůli krátkým dodacím lhůtám pneumatik a výrazným slevám.

Nákladní pneumatiky

Specializujeme se na obutí a servis vašeho dopravního parku. Efektivní volbou prověřených protektorů při výběru nákladních pneumatik můžete ušetřit 30 až 50 %. Podívejte se na parametry kvalit našich nákladních pneumatik.

Osobní pneumatiky

Pro stálou klientelu nabízíme pravidelný servis v oblasti osobních pneumatik jejího dopravního parku.

Zpětný odběr pneumatik

Hlásíme se k principu individuální odpovědnosti výrobce zajistit nakládání s výrobky po ukončení jejich životnosti. Více informací naleznete zde.

Historie konstrukce pneumatiky

Nejčastější dotazy a odpovědi (FAQ)

Jak může být pneumatika stará?

Výrobci udávají, že správně skladované pneumatiky si zachovávají své vlastnosti po dobu 5 let a proto můžou být také tak dlouho prodávány a montovány. K tomuto jsou výrobci zákonně vázáni.

Stáří pneumatik (technicky a právnicky)

  • Do 3 let je pneumatika považována za „nová z továrny“.
  • Do 5 let je pneumatika považována za „novou“ (max. 5 let si pneumatika zachovává všechny své vlastnosti při předepsaném skladování), prodej a montáž technicky bez překážek.
  • U pneumatik starších 3 let uvádíme rok výroby. Uvědomělí řidiči by měli čas od času zkontrolovat stáří pneumatik a jejich stav.

Výrobci doporučují po deseti letech pneumatiky vyměnit. Toto pravidlo platí jenom pro osobní vozy, pro pneumatiky na obytných vozech, přívěsech nebo jiných stojících vozidlech, které jsou zatíženy bez pravidelného pohybu, stárnou rychleji. Všeobecně platí: po delší době stání a před cestou by měla být u pneumatiky a rezervy zkontrolovaná jejich funkčnost.

Pro postranní vozíky

Pro postranní vozíky / kombinace osobního vozidla (nebo jiného vícestopého vozidla s celkovou hmotností do 3,5t) s přívěsem je maximální stáří pneumatik 6 let. Je doporučeno pneumatiky i u jiných „stojících“ vozdiel a rezervy vyměnit po šesti, nejvíce však osmi letech.

Jak poznat stáří pneumatiky?

Pneumatika vám o sobě poví mnohé. I to, jak je stará. Stačí se jen dobře podívat na její bočnici. A hledejte DOT kód.

Jaká je minimální hloubka dezénu?

Pro osobní a nákladní vozy a motocykly platí celoevropsky minimální hloubka dezénu 1,6mm. Tato minimální míra musí být po celé ploše pneumatiky dodržena.

Když se blíží pneumatika této zákonné minimální hloubce dezénu, zvyšuje se délka brzdné dráhy na mokru a nebezpečí aquaplanningu. U pneumatiky s minimální hloubkou dezénu 1,6mm se při aquaplanningu zdvounásobuje brzdná dráha oproti nové pneumatice. Na měření hloubky dezénu se používá měřič hloubky dezénu (Tread Wear Indicator).

Upozornění: Z bezpečnostních důvodů by se měli letní pneumatiky nejpozději při 2mm, široké pneumatiky při 3mm a zimní pneumatiky při 4mm hloubce dezénu vyměnit.

Jak rychle se pneumatiky opotřebují?

Opotřebení je závislé na stárnutí pneumatik a také od používání. Životnost pneumatiky je určována jízdním stylem, zatížením automobilu, vlastnostmi vozovky a péčí o ně (tlak vzduchu v pneu). Proto u stejného typu vozidla a pneumatik jsou odchylky v nájezdu několik tisíc kilometrů možné.

Jaké jsou nejčastější příčiny poškození pneumatiky?

Skoro 100 % poškození pneumatiky je způsobeno nesprávným zacházením. Pravidelná vizuální kontrola může dostatečně brzy odhalit poškození.

Nejčastější příčiny poškození:

  • příliš nízký tlak
  • špatné skladování pneumatik
  • poškození překážkou (např. hranou obrubníku)
  • poškození cizím tělesem
  • poškození tlakovým čističem
  • poškození olejem a palivem
  • nesprávná montáž
  • přestárnutí

Co je vyvážení pneumatik?

Existují dva druhy vyvažování:

  • Stacionární vyvažování – při něm je kolo upevněno na hřídel vyvažovacího zařízení a roztočeno. Tímto způsobem se zjišťují nerovnoměrnosti v rozložení hmotnosti pneumatiky a disku. Pokud má pneumatika na disku těžší jenom jednu stranu, mluvíme o statickém vyvážení. Pokud se těžší místa nacházejí na vnější i vnitřní straně, mluvíme o dynamickém vyvážení. Tyto vyvážení se provádějí kovovými závažíčky, které se připevňují (lepí) na vnitřní stranu hliníkových disků.
  • Elektronické vyvažování – i když jsme již vyvážili stacionárně, může kolo po osazení na automobil ještě vykazovat nevyváženost. Při elektronickým mikrovyvažování se bere pneumatika na disku se zavěšením kola automobilu jako celek. Výrobní tolerance a zbytkové nevyváženosti na náboji kola a brzdovým kotouč jsou při tom zahrnuty do vyvažovacího procesu.

Jaké druhy kaučuku se používají pro výrobu pneumatik?

Existují různé druhy kaučuku. Kromě přírodního kaučuku se dnes častěji používá umělý nebo syntetický kaučuk.

Co je to defekt pneumatiky?

U pneumatik s kvalitním pásem se zpravidla defekt ohlašuje předem. Bloky profilu přenášejí rázy do řízení a jízdní projevy jsou „gumové“. I při náhlé ztrátě tlaku je hektická reakce nejhorším řešením a v žádném případě by vozidlo nemělo být brutálně zabrzděno.

Vozidlo by raději mělo být citlivým proti rejdem udrženo na silnici. K zastavení vozidla vyřaďte a eventuálně jemně přibrzděte. Popřípadě dojeďte setrvačností na vhodné místo. Nejpozději při zastavení použijte výstražná světla a následně umístěte výstražný trojúhelník.