Oprava pneu

Kvalitně provedená oprava vrací i značně poškozenou nákladní pneumatiku zpět do plnohodnotného provozu. Na kvalitě opravy velmi záleží, i pokud má být kostra po dojetí protektorována. Nabízíme všechny druhy oprav včetně vulkanizace v autoklávu.

Jak probíhá oprava pneumatik?

Aby bylo možné pneumatiku kvalitně opravit, je třeba ji zaprvé sundat z vozidla a z ráfku. Odborně vyškolený a zkušený pracovník poškození prohlédne a rozhodne o dalším postupu.

Kromě oprav takzvaně za studena se doporučuje opravit rozsáhlejší poškození plášťů speciální vložkou aplikovanou za tepla v thermopresu. Oprava trvá déle, ale vyplatí se. Kvalitně navulkanizovanou vložku není navíc nutné při protektorování odstraňovat.

Opravy lze provádět za různých okolností. Narychlo spravené pneumatiky poslouží svému účelu. Umožní dopravit náklad rychle do cíle. Nelze však zaručit, že vydrží až do konce své životnosti. Zda bude možné později kostry úspěšně naprotektorovat, zůstává velkou otázkou.

Jaké technologické postupy při opravě využíváme?

Kvalitní nákladní pneumatiky mají robustnější kostry. Jsou odolnější proti poškození a průrazům. Když už k nim dojde, lze je v řadě případů opravit. Koncern Goodyear Dunlop zvyšuje odolnost proti poškození technologií ECD (Enhanced Carcass Durability ~ zvýšená odolnost kostry).

Oprava větších defektů nákladních pneumatik

Velmi velká poškození, jako například probrždění u návěsových pneumatik nebo vytržení kusů běhounu v rameni apod., doporučujeme opravovat v autoklávu výroby protektorů. Do provozu se tak vrátí pneumatiky, které by bylo za běžných podmínek nutné vyřadit.