Někdo je haní, někdo obhajuje.
Ale obecně asijské pneumatiky jsou často považovány za levnější alternativu k zavedeným západním značkám.
Nabízíme vám vyvážený pohled na toto téma.
Osnova obsahu:
Hned na začátek ta nejdůležitější informace do kontextu. Pro asijské pneumatiky neexistuje jednotný standard.
To v praxi znamená, že výrobci nabízejí širokou škálu produktů, od ekonomických variant, které jsou přijatelné pro méně náročné použití, až po vysoce kvalitní pneumatiky.
Proto hodnotit pneumatiky z Asie obecně jako rovnou “špatné a nevyhovující” není úplně jasně vypovídající obraz o situaci na trhu.
O čemž mimochodem dobře svědčil i rozhovor s Petrem Čajkou z roku 2019 na Auto.cz, citujeme:
“Veřejnost je stále do značné míry ovlivňována vlastními zkušenostmi s nepříliš kvalitním čínským zbožím a někdy i padělky z asijských tržnic. Často je v tom podporuje i mediální masáž až po opovržlivé komentáře a lobbing prémiových značek. Ale ne všechny čínské značky jsou stejné a tak špatné ve smyslu pokulhávající či nedostatečné kvality a podobně.”
A také si je dobré uvědomit, že i mnoho “světových prémiových značek” tzv. outsourcuje výrobu do Asie. Proč? Kvůli nižším nákladům.
Dobře to osvětluje v kostce článek na portálu Tyres Online.
Obdobně i Apple a další velké firmy v jiných technologických oblastech outsourcují také svůj výrobu na tento kontinent. Takže nic nového pod sluncem.
Naší zkušenost dobře shrnul náš obchodní manažer Leoš Novák.
„Již od roku 2012 jsme začali s individuálním dovozem vlastní asijské značky. I před tím už zkušenosti byly s korejskými pneumatikami Hankook a Kumho, které však měly v Evropě své obchodní zastoupení.
Pokračovali jsme v tomto individuálním dovozu asijských značek až do současné doby a tato cesta měla zajímavý vývoj a také velmi zajímavé a různorodé zkušenosti s dodávkami pneu, jejich kvalitou a také s cenovou politikou.
Nicméně naší vlastní zkušeností jsme prošli opravdu dlouhou cestu průzkumu a výzkumu i za pomoci našich dlouholetých obchodních partnerů kteří
S námi byli ochotni testovat kvalitu, odolnost a efektivitu jednotlivých asijských značek a postupně jsme se tak propracovali ke 2 vietnamským značkám které již 7 let úspěšně dovážíme do ČR a jejichž kvalita je opravdu na velmi vysoké úrovni ať již z pohledu km nájezdů, poměru kvality a ceny, ale také z pohledu dalších životů těchto pneumatik po jejich ojetí, tedy jejich opakovaná protektorace z důvodu kvalitních pevných koster.
Jednoznačně nám z tohoto vývoje vyplývá, že spojení kvalitní asijské pneumatiky jejímž základem je kvalitní a neošizená kostra s kvalitním premiovým materiálem pro výrobu studených protektorů je cesta jak zefektivnit, zlevnit a navíc enviromentálně zušlechtit provoz dopravních společností.
Pokud se k tomu přidá důležitý faktor ekologického provozu se snížením CO2 o 80% ve výrobním provozu pak není o čem hovořit.“
A tento trend v posledních letech výrazně ovlivňuje rostoucí industrializace a zvyšující se příjmy zdejších obyvatel.
A fór je i v tom, že mnoho významných výrobců z Asie mají i své závody po celém světě jako např. Fortun nebo Sailun (v roce 2023 dokonce 12. největší světový výrobce – zdroj informace: EQS News.com)
Právě to umožnilo výrobcům zlepšit kvalitu nákladních pneumatik a perfektně uzpůsobit pro potřeby mezinárodních norem (ISO 10191:2010).
Proto je třeba tyto věci už do budoucna nepodceňovat.
Navíc máme dobrou zkušenost, že tyto pneumatiky se velmi vhodně protektorují – což je věc, která v dopravním segmentu hraje čím dál tím víc důležitější ekonomickou roli pro provoz vozového parku.
Protektorování nákladních pneumatik je proces, který významně snižuje náklady na provoz a zvyšuje efektivitu. Hlavní výhody protektorovaných pneumatik zahrnují:
Používání nákladních protektorů má nejen ekonomické, ale i environmentální přínosy. Z hlediska ochrany životního prostředí protektorování snižuje nutnost výroby nových pneumatik.
Tento proces přímo ovlivňuje spotřebu surovin, jako jsou kaučuk nebo ocel, a zároveň energie potřebné pro výrobu pneumatik od základu. Méně produkce znamená méně vyčerpávání přírodních zdrojů.
Dalším významným ekologickým přínosem je snížení množství odpadu. Pneumatiky, které by jinak skončily na skládkách, jsou efektivně recyklovány a jejich životnost je prodloužena, což snižuje environmentální zátěž spojenou s likvidací pneumatikového odpadu.
Navíc, některé moderní protektorované pneumatiky jsou navrženy tak, aby měly nižší valivý odpor, což přispívá k dalším úsporám paliva při jejich používání.